.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نصب 23 دوربين نظارتي هوشمند در مازندران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: تا پایان سال جاری 23 عدد دوربین نظارتی هوشمند در محورهای مواصلاتی استان مازندران نصب خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز مجیدرضا نصرالله‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس گفت: در حال حاضر هفت دوربین نظارتی هوشمند در محورهای مختلف استان نظیر کیلومتر هشت روبروی سی‌ان‌جی محور قائمشهر - ساری، محور بابل - آمل در احمد چاله‌پی، جاده چالوس - سه راهی مرزن آباد، محور هراز کیلومتر 15 آمل در پارک جنگلی نارنجستان، محور هراز قبل از تونل تکاور جنب امامزاده علی، محور هراز حد فاصل پلور تا امامزاده هاشم (ع) راهدارخانه منظریه و محور هراز دهانه شمالی تونل وانا نصب و فعال شده است.
وی پیش‌بینی کرد و گفت: در صورت رفع مشکلات موجود نظیر تامین برق و فیبر نوری تا پایان سال جاری این تعداد به 23 عدد رسیده و سایر محورهای استان نیز زیر پوشش قرارگیرد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران هدف از اجرای پروژه نصب دوربین‌های نظارتی هوشمند را نظارت مستقیم و مستمر بر وضعیت جاده‌ها برای کنترل ترافیک، پاسخگویی به حوادث جاده‌ای و اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ها، کنترل مستقیم ترافیک راه‌ها، اطلاع‌رسانی سریع وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها نام برد.
نصرالله‌نژاد خاطرنشان کرد: در استان مازندران با تجهیز دستگاه ترافیک شمار بر خط آنلاین در 44 محور استان، ترافیک تمام محورها توسط این دستگاه‌ها کنترل می‌شود.
وی اضافه کرد: این تعداد تقریبا 6.3 درصد از کل تردد شمار کشور را شامل می‌شود و روزانه اطلاعات ترافیک جاده‌ها، تعداد خودروهای عمومی، درصد وسایل نقلیه سنگین و ساعت پیک ترافیک در قالب پیام کوتاه به مسئولان و متولیان امر ارسال می‌شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران از اجرایی شدن عملیات سیستم WIM (سیستم توزین در حال حرکت) از آبان ماه امسال خبر داد.
نصرالله‌نژاد بیان داشت: حمل‌‌ اضافه بار باعث آسیب به روسازی راه‌ها و ابنیه راه همچون پل‌ها می‌شود که حمل بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه شبکه راه‌های کشور را که با صرف هزینه‌های زیاد ساخته شده‌اند را دچار اضمحلال سریع‌تری می‌کند.
وی یادآور شد: سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور به عنوان متولی بخش حمل و نقل کشور با تهیه و نصب باسکول‌های ثابت و سیار توزین وسایل نقلیه در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای پرحادثه فعالیت چشمگیری برای جلوگیری از بروز چنین خساراتی توسط رانندگان متخلف داشته است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران بیان داشت: با توجه به اینکه محور هراز یکی از محورهای مهم بوده و به جهت تصادفات وسایل نقلیه نیز تعداد قابل توجهی از آمارهای فوتی و مصدومان مربوط به این محور است، نصب دستگاه سیستم توزین در حال حرکت امری اجتناب‌ناپذیر است.
وی ادامه داد: با نصب سیستم WIM در محور هراز اعمال نظارت بهینه بر بارهای جابه‌جا شده توسط وسایل نقلیه سنگین در این محور ارتقای کیفی یافته و از میزان تصادفات و حمل بار اضافه کاسته می‌شود.
نصرالله‌نژاد در پایان اذعان داشت: به همین منظور با نصب سیستم WIM در محور آمل به تهران و جاده هراز با اعتبار 3 هزار میلیون ریال از آبان ماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ali 5 مهر 1390
خالبندي هست؟!!!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.26 seconds.